Moje porady

Żywienie w ciąży

Czy to prawda, że dziecko poznaje smaki już podczas ciąży?

Tak, oczywiście. Dziecko połykając wody płodowe poznaje smaki z pożywienia Mamy. Dlatego tak bardzo istotne jest, aby dieta przyszłej Mamy była zdrowia i urozmaicona. Im więcej nowych smaków pozna dziecko w życiu płodowym tym prościej będzie po okresie 6 miesiąca życia wprowadzać nowe produkty do żywienia Maluszka.

Suplementacja witaminą D3

Czy konieczna jest suplementacja witaminy D3? Nie można dostarczyć jej z pożywieniem?

Niewątpliwie konieczna jest suplementacja witaminy D3. Witaminę D3 można dostarczyć z pożywieniem, ale niestety w ilości niewystarczającej. Do produktów bogatych w witaminę D3 można zaliczyć: węgorza, śledzia, łososia, makrelę, dorsza czy żółtko jaja. Kolejnym źródłem tej witaminy dla organizmu człowieka jest synteza skórna. W klimacie umiarkowanym synteza skórna również nie jest wystarczająca aby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na ten składnik odżywczy. Stąd wyjaśnienie dlaczego suplementacja JEST KONIECZNA.
Nasuwa się więc kolejne pytanie: jak suplementować tę witaminę? Przede wszystkim należy sprawdzić obecny poziom witaminy D3 w organizmie przy pomocy badania krwi i na tej podstawie dopiero można zadecydować o dawce przyjmowanego preparatu. Należy pamiętać, że jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach więc w nadmiarze kumuluje się w organizmie, w efekcie czego mogą wystąpić skutki uboczne! Jaki preparat wybrać? Najlepiej sięgnąć po suplement w postaci kropel. Witamina pod taką postacią zdecydowanie lepiej wchłonie się w organizmie, ponieważ będzie już rozpuszczona w tłuszczu. ZAWSZE należy suplementować witaminę D3 z dodatkiem witaminy K2 więc jeśli preparat nie zawiera mieszaniny tych dwóch witamin koniecznie dodaj również witaminę K2.

Herbata

Zaczyna się okres jesienny w którym wypijam bardzo duże ilości herbaty, szczególnie zielonej. Jednak ostatnio przeczytałam, że z herbata może negatywnie działać na organizm. Mogę ją pić bez ograniczeń?

Zielona herbata zawiera bardzo dużą ilość związków przeciwutleniających które mogą chronić organizm przed rozwojem chorób np. tj.; miażdżyca, choroby nowotworowe czy neurodegeneracyjne oraz pomagają utrzymać zdrowy i estetyczny wygląd. Jednak herbaty (zielona jak i pozostałe rodzaje herbat) zawierają związki antyodżywcze np. szczawiany, które mogą związać składniki odżywcze z pożywienia. Po posiłku najlepiej odczekać chwilę i popić wodą, a herbatę wypić po dłuższym okresie czasu od spożytego posiłku. Tym sposobem unikniemy negatywnego oddziaływania składników antyodżywczych. Herbata szczególnie czarna zawiera również związki odwadniające (teina), więc picie herbaty nie zwalnia z obowiązku picia wody!!! Reasumując picie herbaty z umiarem nie szkodzi zdrowiu.

Posiłek po treningu

Ostatnio zdarza mi się bardzo późno kończyć treningi, czy o tak późnej porze powinienem jeszcze zjadać posiłek po treningu?

Posiłek po treningu jest jednym z ważniejszych posiłków i koniecznie należy go spożyć mimo późnej pory zakończenia treningu. Jeśli skończysz trening i po powrocie do domu chcesz iść spać to warto, aby posiłek po treningu był lekkostrawny. Postaw np. na koktajl, dzięki czemu dostarczysz organizmowi składniki konieczne do regeneracji oraz nie obciążysz zbytnio układu pokarmowego tuż przed pójściem spać.

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ